Selasa, 17 Juni 2014

Jilbab Traveller #4 : Alor Setar Banjir T_T


12 Juni 2014
Allahumma Shoyyiban Naa fi’an, Alor Setar hujaaan, Alhamdulillah, setelah beberapa hari ini , udara gerah sangat T_T kipas menyala siang dan malam.
Eh tapi ini hujan kenapa makin lama makin deras, tak berhenti-berhenti? Ah, tak apelah, kami pun menyiapkan sarapan pagi, memang hari ini tak ada rencana kemane mane, jadilah kami mendekam di rumah sahaja.
Sekitar jam 10 pagi, sarapan selesai dan kami pun makan, tapi eh tapi, hujan makin deras, pas di cek keluar, air sudah mulai naik ke teras kami, dan makin lama mendekati mulut pintu. Belum lagi kamar mandi kami pun sudah tergenang air pulak. Alamak pikirku, macam mana kalau Alor Setar ni banjir, nak mengungsi kemana? T_T Belum lagi pas Nisa cerita, ternyata Alor Setar pernah punya riwayat banjir, sampai ke lutut. MasyaAllah. Makin panic lah aku.
Bergegas aku foto-foto banjir eh maksudnya membereskan barang untuk dinaikkan ke atas tempat yang tinggi, adapun foto untuk dijadikan DP BB ya paling tidak, konkawan taulah aku kebanjiran T_T nyumbang doa, supaya lekas surut, bersebab doa pas hujan, maqbul, InsyaAllah.

Nah, tak berapa lama, sekitar jam 13.00 Alhamdulillah hujan telah lah reda, aku sejak jam 12, ditawari Nisa film seri Malaysia, berjudul Aku Ada Wali, oh langsung lah aku tonton, 13 episode pulak tu, aih, mantap kali. Maka, jadilah seharian ini hari menonton film seri sedunia :D
Dan episode 13 selesai pada pukul 22.00 :D , film seri ini high recommended dah ^_^
infotaip.blogspot.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar